onsdag 25 april 2012

Drama och rollspel

I dag har vi spelat rollspel. Det var ett kapitel från vår läsförståelsebok. Kapitlet hette Peter och Petra.
Man blev upp delade 3 och 3, jag var med Samuel och Alex. Jag var Petra, Alex var Peter och Samuel var läraren.

Vi knackade på dörren och Samuel öppnade. Vi sa - Får vi börja skolan här? Vi var småfolket. Småfolket bodde i Vasa Parken och skolan hette Gustav Vasa skolan och det tillhörde Gustav Vasa skolan. Sen var det slut. Jag tyckte att det var roligt för att jag gillar teater och rollspel.


Trevlig Kväll / ELLEN :-)

Jag spelade också rollspel från läsförståelsekapitlet Peter och Petra. Jag tyckte att det var roligt att vara Peter. Jag spelade med Lukas, Bianca och Yrsa.  


ALLA VAR BRA!


HEJ DÅ !  FRÅN ALI

Det spelades först upp en gång på vad vi kan kalla "vanligt" sätt, därefter spelades det upp en gång till men och då lades det till en känsla i rollen. Man fick välja mellan rädd, arg, ledsen eller glad. Det gav rollspelen ett helt annat liv och det var intressant och se hur rollspelen förändrades när läraren tex var rädd och barnen ledsna.   

Anette och Maria 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar