lördag 31 december 2011

Redovisningskvällen!

Det gick jättebra på redovisningen. Det blev lite pirrit, men sen gick det bra. Det var en god ostpaj.
Från Samuel

Det gick jättebra!!!!!!!!!! på redovisningen och tack alla föräldrar och syskon för applåderna. Jag tyckte att min redovisningen var bra. Alexander.

Det var roligt på redovisningen. Ellen

Jag är nöjd med vad jag sa. Alla föräldrar och syskon var jätteduktiga på att lyssna. Anas 

Forntidens Redovisningarna i tidsordning.
 






Istiden  

Isen kunde vara så tjock som 20 Turning Torso

 
Jägarstenåldern 
Kanske var det den lyckligaste tiden för människan genom tiderna.
Bondestenåldern
De började bosätta sig på ett ställe under en längre tid.













Bronsåldern













Hällristningarna var  Bronsålders sätt att skriva och berätta. 

Järnåldern
Man kan säga att alla veckodagarna har namn efter Asagudarna utom lördag som var lögardagen. Det var dagen som man tvättade sig.  

"Kommit över en rädsla" var det någon som sa om den här kvällen och det höll många med om. Det var stort och alla elever och klassens pedagoger kan inget annat vara än stolta.


Mingelbilder på väg hem...

 





Stort TACK för gåvan. Mitt i prick för en tedrickare som jag. Jag kommer att sakna klassen.
Jag skrev till den nya läraren att.... "Du kommer att hamna i en klass med glada, vetgiriga, nyfikna och duktiga elever." Samtidigt skrev jag vad vi gjort, var ni är i olika böcker och att det är Malmö och Skåne som ni ska jobba med nästa termin. Jag önskar er allt gott. 
   
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar